Problemy ze wstawaniem – poradnik przyjemnego budzenia

kobieta i wschód słońca

Problemy ze wstawaniem to zmora 90% ludzi. Jak wstawać rano? Chyba każdy z nas chciałby poznać odpowiedź na to pytanie i złoty środek na skuteczną pobudkę. Nawet jeśli czegoś nie lubimy – w tym przypadku porannego wstawania – możemy chociaż spróbować umilić sobie tę czynność. W końcu wszyscy dobrze znamy powiedzenie “Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje.”


To już pora wstawania?!

Nikt nie lubi momentu, gdy uruchamia się poranny budzik. Dzwoni i dzwoni, a jego dźwięk z każdą sekundą staje się coraz bardziej uporczywy. Zadajemy sobie pytanie – z jedną nogą jeszcze we śnie, z drugą na jawie – czy to naprawdę już pora wstawiania?! Nie ma rady – trzeba się ruszyć i wyłączyć budzik. I tu pojawia się przeważnie pierwszy błąd – nastawianie drzemki. To nie działa! Od tego mamy tylko jeszcze większe problemy ze wstaniem. Z pobudką jest jak z wyrywaniem zęba, trzeba to zrobić szybko i bezboleśnie, dlatego koniec z funkcją “drzemka”.

zaspana kobieta z budzikiem w łóżku

 

Skuteczny budzik

Jeżeli mamy wstać z łóżka tuż po wyłączeniu budzika, musi on być naprawdę skuteczny. Na jednego zadziała specyficzny, głośny dźwięk, który od razu postawi śpiocha na nogi, na innego odległość budzika od łóżka – jeżeli nie mamy go w zasięgu ręki, musimy zwlec cztery litery, żeby przestał dzwonić. Mamy też coś dla tych, na których zwykłe, proste metody nie działają – latający budzik. Wygląda zupełnie tradycyjnie, ale wyposażony jest w dodatkowe śmigło, które wraz z uruchomieniem się dźwięku, opuszcza “bazę” i fruwa po pokoju. Użytkownik musi złapać śmigło i umiejscowić znów na stojaku budzika, żeby ten przestał wydawać z siebie melodię.

Gdy wstajemy o jednej porze z partnerem/partnerką jest dużo łatwiej. Najlepiej jeśli Twoja połówka jest porannym ptaszkiem i obudzi Cię zapachem kawy z buziakiem. Tak czy inaczej skuteczny budzik to podstawa.


Zacznij dzień aktywnie

Poranna dawka aktywności fizycznej to dobry start. Nastaw ulubioną stację radiową i poświęć dosłownie kilka minut na rozciąganie, które – uwaga – możesz wykonać w łóżku! Wyciągając kręgosłup w pozycji leżącej, czyli tak jak się budzimy, stopniowo przejdź do pozycji siedzącej, aż na końcu wstań i wykonaj kilka dodatkowych ćwiczeń – rozciąganie kręgosłupa, ruchy szyi, skręty tułowia czy rozciąganie nóg w wypadzie to zbawienna i prosta kombinacja ruchów, która sprawi, że poczujesz się naprawdę dobrze. Powitanie słońca – układ kilku pozycji z jogi będzie idealny. Po ćwiczeniach krótki prysznic i jesteś obudzony/a w pełni.

zwinięta mata do ćwiczeń


Pożywne śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, więc dobrze, żeby był pożywny i zdrowy. Wiele ludzi twierdzi, że nie lubi jeść z rana. Przeważnie są to osoby, które wstają na ostatnią chwilę (czyli po minimum 3 drzemkach – o jakieś pół godziny za późno) i ich organizm nie zdążył się jeszcze obudzić i zakomunikować, że jest głodny. Jeśli uda nam się zrealizować wcześniejsze punkty, tj. skuteczny budzik oraz poranne rozciąganie i prysznic, zdążymy zrobić się głodni i z przyjemnością wciągniemy poranny posiłek. Pożywne śniadanie to dawka energii na kolejnych kilka godzin

Przykładowe śniadanie:

  • jajko na miękko 
  • kromka pełnoziarnistego chleba
  • pasta z awokado z dodatkiem świeżej bazylii, soku z limonki, sól, pieprz, czosnek do smaku
  • sok ze świeżych owoców

Śniadanie kanapka z jajkiem i awokado

 

Kawa dla kawoszy

Zastanawialiście się pewnie dlaczego nie wspominam nic o kawie? Otóż jest i ona! Wiadomo, że ponad ¾ ludzkości kocha zapach i smak kawy o poranku. Mogłaby równie dobrze znaleźć się na pierwszym miejscu naszego poradnika i najlepiej, jeśli byłaby podana razem z budzikiem prosto do łóżka, ale nie o to chodzi. Celowo wrzucam ją na końcu, żebyśmy traktowali ją jako wisienkę na torcie. Najpierw coś dla ciała, czyli ćwiczenia na przebudzenie i prysznic, następnie dla zdrowia – śniadanko, a na koniec przyjemności i nagroda – kawa w takiej postaci, jaką uwielbiamy – espresso, americano, cappuccino czy latte. Mmm smacznego!

zaparzona kleawa i ziarna kawy na sto

Wiecie już jak wstać rano i dobrze wystartować, więc do dzieła. Wspaniałego dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *